Det er sommetider lige meget, hvad man gør for folk. Her har jeg gjort alt, hvad jeg har kunnet gøre, for at deltagerne i konferencen vi arrangerer for en stor kunder, nemt kunne finde, hvor konferencelokalerne ligger. Alligevel, så er jeg blevet kimet ned af deltagere, som enten ikke kan læse, eller ikke kan taste ordentligt ind op deres Google Maps.
Det har taget tid at få konferencen arrangeret, så jeg er lidt sur her til morgen, hvor jeg netop skal være glad og modtage deltagerne med et smil og godt humør. Men telefonens kimen har ligesom tæret på energien på forskud.
Alt er forberedt
Jeg har sendt materiale til alle deltagerne på forhånd. Det indeholder alle oplæggene i PowerPoint format, vejledning om, hvordan de kommer fra lufthavnen ind til centrum, og hvor de skal gå hen. Jeg har sågar lagt et kort ved. Deres navneskilt og vouchers til kantinen har de også fået på forhånd.
Vejledningen indeholder følgende:
Hvordan kommer jeg til København centrum: Tag Metro nr. 2 til Nørreport – en enkelt billet koster x kroner.
Konferencelokaler København: Navnet på stedet. Adressen og telefonnr. til receptionen er også nævnt.
Konferencens varighed: 8 timer, starter kl. 9:00 og lukker kl. 17:00
Oplægsholdere: Navne på alle oplægsholderne, deres kontakt informationer og tidspunkt for, hvornår de holder oplægget. Titlen på oplægget er der også.
Til sidst i materialet har jeg givet dem mit mobilnummer, så de kan kontakte mig, hvis der skulle opstå et problem.
Nu viser det sig så, at det er problematisk.
Stedet, hvor konferencen skal holdes, hedder ”Konference-Point”. Men lige overfor – på den anden side af gaden ligger der et konkurrerende firma, som hedder ”Konference-Spot”. Men når de rejsende kommer, så taster de Konference-Spot ind på deres Google Map‐applikation. Og naturligvis havner de det forkerte sted. Så ringer de op på min mobil telefon for at høre, hvad der foregår.
De første tre, som ringede op, var ikke glade, og da jeg ikke var opmærksom på Konference-Spots eksistens, kunne jeg kun give dem anvisning på, at de skal hen til Konference-Point.
Det var ikke før, end at den tredje, som var ret rasende, sagde, at han var skam hos Konference-Spot, men her er ikke nogen konference i dag, at det gik op for mig, at han har læst forkert. Jeg fortalte ham, at han ikke skal hen til -Spot, men til -Point. Det er her, vi er. Jeg gav ham anvisning om, at vi ligger lige overfor på den anden side af gaden, på det modsatte hjørne, altså diagonalt overfor, hvor han står nu. Han kom i løbet af 30 sekunder. Undskyldte lidt, at han havde været så rasende, han er bare nervøs. Han er en af oplægsholderne.
Da nr. 9 havde ringet, og jeg fik sagt, at han sikkert har tastet -Spot ind i stedet for -Point, givet ham anvisninger på, hvor vi er, fandt jeg endelig tid til at ringe op til -Spot og bede dem om at sende vrede konferencedeltagere over på den anden side af gaden.
Men jeg er godt nok irriteret. Næste gang jeg skal booke konferencelokaler i København, skal jeg huske, at stedets navn skal adskille sig meget fra andre steders. Og hvis det ikke kan lade sig gøre, så skal jeg gøre deltagerne opmærksom på det. Sådan lidt i stil med: Husk, stedet hedder Konference-Point. Navn med fede bogstaver.